آموزش عکاسی با دوربین نیکون

آموزش عکاسی با دوربین نیکون سال‌هاست که در انحصار شرکت ایده‌آل دوربین بوده است، این شرکت از زمانی که اولین نمایندگی خود را در ایران گرفت با برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزش عکاسی با دوربین نیکون را توسعه داد و تقریباً در هر هفته دو تا سه کلاس آموزش عکاسی با دوربین نیکون را به صورت رایگان برگزار نمود.

آموزش عکاسی با دوربین نیکون همیشه با خرید دوربین همراه است ، چرا که با گسترش تنوع محصولات شرکت نیکون و همچنین افزایش انواع مدل‌های دوربین و لنز نیکون ، همواره نیاز به آموزش آن نیز احساس می‌شده است. برای مثال شما بین برندهای موجود عکاسی به برند نیکون علاقه داشته باشید و یا پس از مشاوره گرفتن از مشاورین شرکت ایده آل دوربین (با شماره تلفن 1438) به این نتیجه رسیده باشید که فلان دوربین نیکون مناسب شما و کار شماست، اما با توجه به تعدد مدل‌های دوربین نیکون اولین موردی که به عنوان بازدارنده از استفاده از نیکون مطرح می‌شود، عدم آشنایی کاربر با منوهای دوربین نیکون خریداری شده است، پس قطعاً چنین خریدی یک آموزش عکاسی با دوربین نیکون را نیز می‌طلبد.

آموزش عکاسی با دوربین نیکون پیشتر برای خریداران دوربین نیکون هزینه‌‌ی هنگفتی به بار داشت و خریدار پیش از خرید دوربین نیکون لازم بود درصدی از مبلغ خود به آموزش عکاسی با این دوربین اختصاص دهد و در نتیجه از هزینه‌ی اولیه‌اش برای خرید دوربین نیکون مورد علاقه‌ی خود باید مبلغ قابل توجهی کسر می‌کرد. اما شرکت ایده آل دوربین این مشکل را برای همیشه حل کرد.

آموزش عکاسی با دوربین نیکون در نمایندگی نیکون در ایران رایگان است. این نمایندگی طی یک اقدام منحصر به فرد از سال 1394 کلاس‌هایی تحت عنوان آموزش عکاسی با دوربین نیکون راه اندازی نمود که طی این طرح هر کس که با گارانتی شرکت ایده آل دوربین اقدام به خرید دوربین نیکون می‌نمود، دو جلسه کلاس آموزش عکاسی با دوربین نیکون نیز برای وی مجاز می‌گشت. این طرح همچنان ادامه دار است و با توجه به اینکه استقبال شگرفی از این طرح گردید ، زمزمه‌هایی وجود دارد که ساعات آموزش آن را نیز از دو جلسه‌ به 4 جلسه افزایش دهند.

آموزش عکاسی با دوربین نیکون به صورت رایگان از لحظه‌ی ثبت نام تا برگزاری :
شرایط:
آموزش عکاس با دوربین نیکون دارای شرایطی است که در صورتی که واجد این شرایط باشید می‌توانید به راحتی در کلاس‌های رایگان ن پذیرفته شوید، این شرایط عبارتند از:
1-      خرید دوربین نیکون با گارانتی یا بیمه‌ی ایده آل دوربین
2-      داشتن حداقل 18 سال سن (در صورتی که متقاضی کمتر از این سن باشد، حتماً باید اصل کارت ملی یکی از والدین خود را به همراه اجازه‌نامه‌ای از آن‌ها را ارائه دهد)
3-      ثبت نام در کلاس‌های دوربین نیکون به تفکیک مدل مندرج در سایت و مشاهده‌ی پیام :  "تبریک شما ثبت نام شده‌اید، منتظر تماس همکاران ما باشید"

نحوه‌ی ثبت نام:

1-      وارد سایت www.tamir.ir شده و در صفحه‌ی نخست این سایت به بخش ثبت‌نام کلاس آموزشی مراجعه نمایید.

2-      مطابق فیلدهای بخش ثبت نام کلاس آموزشی اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید. برای آموزش عکاسی با دوربین نیکون لازم است در این بخش به مدل دوربین نیکون خود را با دقت انتخاب نمایید چرا که با انتخاب نادرست یک مدل ، به کلاس‌های دیگری فراخوانده می‌شوید که ممکن است با دوربین شما هیچ سنخیتی نداشته باشد

3-      اگر در زمان ثبت نهایی با گزینه‌ی "حداقل یک شماره سریال وارد کنید" مواجه شدید ممکن است الف) شماره سریال دوربین خود را به صورت استاندارد وارد نکرده باشید (برای راهنمایی با شماره 1438 تماس بگیرید) و یا عددهایی را که برای تکمیل فیلدها استفاده کرده‌اید به انگلیسی برنگردانده اید.

1-      حتماً بایستی عبارت "تبریک شما ثبت نام شده‌اید، منتظر تماس همکاران ما باشید" را پس از ثبت نهایی ببینید در غیر این صورت ثبت نام شما جهت ورود به کلاس‌های آموزش عکاسی با دوربین نیکون انجام نشده و کسی جهت ورود شما به این کلاس‌ها ، تماس نخواهد گرفت

2-      افرادی که زیر 18 سال سن دارند بایستی در سایت مشخصات پدر (یا مادر) خود را وارد نموده و در زمان ورود به کلاس‌ها کارت‌های شناسایی آن‌ها را به مدیر آموزشگاه ارائه دهند.

نحوه‌ی برگزاری کلاس‌های آموزش عکاسی با دوربین نیکون :

1-      آموزش عکاسی با دوربین نیکون با یک تماس از طرف همکاران ما در شرکت ایده‌آل دوربین (نهایتاً از دو تا 4 هفته بعد از ثبت نام) کلید می‌خورد ، این تماس دو- سه روز قبل از زمان برگزاری کلاس است که معمولاً به تفکیک مدل‌های مختلف دوربین نیکون ساعات مشخصی برایشان تعریف شده است. طی این تماس روز و ساعت و محل برگزاری به متقاضی ابلاغ می‌گردد.

2-      در روز برگزاری کلاس و قبل از شروع کلا‌س‌ها متقاضیان برگه‌ی گارانتی و کارت ملی خود را به مدیریت ارائه داده و به کلاس آموزش عکاسی با دوربین نیکون راهنمایی می‌شوند. در این کلاس‌ها بسته به مدل دوربین نیکون،  آموزشی که به آن‌ها داده می‌شود متفاوت خواهد بود.

3-      در این کلاس‌ها علاوه بر منوی دوربین ، به صورت اجمالی ، اصول عکاسی که مرتبط با منوی دوربین نیکون نیز باشند آموزش داد خواهد شد و این آموزش‌ها نیز همانند آموزش منوی دوربین نیکون، رایگان است.

 
آموزش عکاسی با دوربین نیکون به صورت خصوصی :

آموزش عکاسی با دوربین نیکون به صورت خصوصی را تقریباً می‌توان به صورت یک الزام پس از آموزش رایگان مطرح کرد. از آنجایی که دامنه‌ی عکاسی کاملاً نامحدود است و هر روزه نیز مدل‌های جدیدی نیز به مدل‌های پیشین افزوده می‌شود ، لذا می‌توان گفت که آموزش ‌های عکاسی نیز کاملاً سیال و تغییر پذیر بوده و مدام نیاز دارد که به روز رسانی شود. از طرفی با ورود دوربین‌هایی با مدل‌های جدیدتر نیز ، امکاناتی جدید به آن‌ها افزوده می‌شوند که تک تک آن‌ها نیاز به آموزش و تمرین تکنیک دارند تا بتوان از حداکثر ظرفیت دوربین‌ها استفاده کرد.

لذا شرکت ایده آل دوربین چنین کلاس‌هایی را نیز به عنوان کلاس‌های تکمیلی – اختیاری در ادامه‌ی کلاس‌های رایگان خود قرارداده است که البته به دلیل اینکه چنین کلاس‌هایی کاملاً تکنیکال بوده و پس از فارغ شدن از آنها متقاضی مستقیماً می‌تواند جذب بازار کار حرفه‌ای شود ، مشمول هزینه  گردیده‌اند.

آموزش عکاسی با دوربین نیکون به صورت تخصصی در سه فضای متفاوت برگزاری می‌شود ، فضای اول که به صورت تئوری می‌باشد در همان کلاس‌های آموزشگاه رایگان است اما پس از مدت کوتاهی هنرجویان به دو فضای مختلف دیگر با نوردهی‌های متفاوت و فضای تدارک دیده شده درست مشابه آنچه که در بازار کار با آن مواجه خواهند بود هدایت می‌شوند.

فضای آموزش اول با استفاده از نور طبیعی و در فضای آزاد خواهد بود فضای آموزش دیگر در فضای یک آتلیه که به همین منظور طراحی شده و تحت نور قابل کنترل می‌باشد برگزار خواهد شد. در طی آموزش عکاسی با دوربین نیکون ، تمام ترفندهایی که یک عکاس نیاز دارد از دوربین نیکون خود بداند در این کلاس‌ها آموزش داده خواهند شد.

آموزش عکاسی با دوربین نیکون توسط اساتید برجسته‌ی عکاسی با رزومه‌های پربار اعمال خواهد شد از آنجایی که شرکت ایده‌آل دوربین بیش از 30 سال است که در عرصه عکاسی و تکنولوژی دوربین های مختلف از برندهای مختلف سابقه‌ی مفید دارد، لذا با عکاسان زبده و مدرسان عکاسی قدرتمندی ارتباط نزدیک کاری دارد. لذا این شرکت با دعوت به همکاری از این عزیزان ، اساتید زبده‌ و کارآمدی را جهت آموزش عکاسی با دوربین نیکون به همکاری پذیرفته است که آن‌ها هم از نظر معلومات اکادمیک و هم از نظر تجربه‌، سابقه‌ی پرباری دارند.
آموزش عکاسی با دوربین نیکون به دلیل اینکه این برند رویکردی نوین به سمت دوربین‌های بدون آینه به پیش گرفته است ، نیاز به داشتن علم روز و تجربه‌ی کافی جهت استفاده از چنین دوربین‌هایی را دارد. پس همانطورکه پیشتر گفتیم، ما برای اینکه از تمامی ظرفیت و تکنولوژی روز استفاده کنیم، الزاماً باید از اساتیدی بهره بگیریم که دانسته‌های آن‌ها منحصر به گذشته نباشد و مدام اطلاعات و اندوخته‌ی علمی خود را چه در خصوص کار بار خود دوربین نیکون و چه در خصوص عکاسی با دوربین نیکون به روز نگاه دارد.

آموزش عکاسی با دوربین نیکون از طرق دیگر:

آموزش عکاسی با دوربین نیکون بجز کلاس‌های آموزشی از طرق دیگری نیز در شرکت ایده آل دوربین اعمال می‌شود که اصلی‌ترین آن سایت رسمی این شرکت یعنی www.tamir.ir است. در این سایت تقریباً هر روز جدیدترین اخبار و آموزش‌ها چه از نظر تکنولوژی ساختار دوربین و امکانات جدید افزوده شده به دوربین‌های نیکون و چه از نظر آموزش تکینک‌های مدرن عکاسی با نیکون به رساترین حالت ترجمه و ارائه ‌می‌گردد. این اطلاعات و اخبار بجز سایت در اینستاگرام رسمی این شرکت نیز بازتاب داده می‌شود. آموزش عکاسی با دوربین نیکون از طریق اینستاگرام نیز صورت می‌گیرد. به صورت که چنین آموزش‌هایی به صورت فیلم‌های آموزشی زنده و لایو (live) در دوره‌های مختلف به روی IGTV به صورت خصوصی قرار خواهد گرفت و برای متقاضیان لینک استفاده از آن ارسال خواهد شد و اینگونه است که افرادی که به هر دلیلی شرایط حضور در کلاس‌های آموزش عکاسی با دوربین نیکون را ندارند، می‌توانند از این لایو‌ها استفاده نمایند.

روش دیگری که شرکت ایده آل دوربین جهت آموزش عکاسی با دوربین نیکون از آن استفاده می‌کند ، کانال آپارات این شرکت است ، بسیاری از فیلم‌های آموزشی به تفکیک مدل در کانال آپارات این شرکت قرارداده شده است که متقاضیان می‌توانند از آن برای آموزش استفاده نمایند.

و در نهایت ، دفترچه‌های راهنمای فارسی دوربین‌های عکاسی نیکون نیز یکی دیگر از شیوه‌های آموزش عکاسی با دوربین نیکون است، این دفترچه‌ها که عیناً ترجمه‌ی صحیح و مطابق با استاندارد کمپانی نیکون است، جهت خرید برای متقاضیان قابل ارائه است.

امیدواریم که با ارائه‌ی بهینه‌ی این خدمات بتوانیم رضایت خریداران خود را در زمینه‌ی آموزش عکاسی که خود زیرمجموعه‌ای از خدمات پس از فروش دوربین‌های نیکون است برآورده سازیم.