معرفی لنز نیکون AF-S NIKKOR 180-400 F4E TC1.4 FL ED VR

 

لنز نیکون AF-S NIKKOR 180-400 F4E TC1.4 FL ED VR یک لنز زوم سوپر تله فتو است که فاصله کانونی بسیار گسترده 180-400mm را به همراه دیافراگم ثابت f/4 در تمامی فواصل کانونی ارایه می دهد. این محصول اولین لنز ساخت کمپانی نیکون است که دارای تله کانورتور داخلی 1.4X می باشد و به عکاسان امکان می دهد تا بدون نیاز به هرگونه تجهیزات اضافه تر ، فاصله کانونی 252-560mm (FX-format) را به دست بیاورند.

این تله کانورتور داخلی با استفاده از یک سوئیچ به راحتی قابل استفاده است و در زمانی که از طریق ویزور عکاسی می کنید تنها با جا به جا کردن یک دکمه ، قابلیت آنرا در اختیار خواهید داشت. زمانی که از این لنز بر روی دوربین های Nikon D500 و یا سایر دوربین های DSLR کراپ سنسور استفاده می کنید ، فاصله کانونی آن معادل با 270-600mm و یا 378-840mm در حالت استفاده از تله کانورتور خواهد بود.

این لنز دارای یک عدسی با کوتینگ فلوریت و هشت المنت ED است . از کوتینگ های نانوکریستال و فلورین و یک لرزش گیر داخلی برای کاهش لرزش تصویر تا 4 استاپ نیز در این لنز استفاده شده اند. جنس بدنه این محصول از آلیاژ منیزیم است و بنا بر اعلام نیکون این محصول در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مهر و موم می باشد.

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

ویژگی های اصلی لنز نیکون AF-S NIKKOR 180-400 F4E TC1.4 FL ED VR

نوع لنز : لنز زوم

فاصله کانونی لنز : 180–400 mm

استابیلایزر تصویر : دارد

نوع مانت لنز : Nikon F (FX)

بازترین حالت دیافراگم لنز : F4

بسته ترین حالت دیافراگم لنز : F32

حداقل فاصله فوکوس دهی لنز : 2.00 m

حداکثر بزرگنمایی تصویر : 0.25×

وزن بدنه لنز : 3500 g

طول بدنه لنز : 363 mm

 

 

یک لنز برای ماموریت های دشوار

در زمان های عکاسی در فضاهای بیرونی و یا محیط های طبیعی ، همواره خطر ورود گرد و غبار به درون اجزای لنز وجود دارد. کیفیت برتر بدنه این لنز که از آلیاز منیزیم است به همراه مهر و موم بدنه در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار باعث شده است تا لنز نیکون AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR یک محصول بسیار عالی برای انجام ماموریت های دشوار در فضاهای طبیعی باشد. شما همیشه می توانید آنرا در شرایط محیطی سخت و دشوار به همراه خود داشته باشید و هر سوژه ای را از فاصله نسبتا دور عکاسی کنید.

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

اولین لنز نیکون همراه با مبدل داخلی

در زمان های عکاسی در محیط باز و فضای طبیعی اگر تمایل به افزایش فاصله کانونی لنز خود داشته باشید ، اضافه کردن یک تله کانورتر فرایند سخت و زمان بر است که ممکن است به از دست رفتن موقعیت عکاسی برای شما منجر شود . در زمان کار با لنز AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ، شما همیشه یک تله کانورتور داخلی در درون لنز خود در اختیار دارید و با حرکت دادن تنها یک سوئیچ قادر به افزایش فاصله کانونی لنز خود خواهید بود.

 

دکمه های قابل تنظیم

با استفاده از دکمه های قابل تنظیم موجود روی بدنه لنز ، عملکرد هایی همچون AF/AE Lock و مودهای ناحیه اتوفوکوس لنز را می توان از روی بدنه آن تنظیم نمود.

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

تشخیص سریع ، تعقیب سوژه

AF-S NIKKOR 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR در زمان استفاده به همراه دوربین های DSLR پیشرفته ای همچون نیکون D850 از تمامی ظرفیت های سیستم اتوفوکوس بهره می برد . در زمان کار با این لنز ؛ تمامی اطلاعات از وضعیت حرکت سوژه قابل دستیابی بوده و در تطابق کامل با سیستم تعقیب سوژه موجود در اتوفوکوس دوربین ها ، تمامی حرکت های سوژه را مورد تعقیب می توان قرار داد.  در زمان کار با این محصول ؛ هر اندازه که سوژه دارای تحرک بیشتری باشد ، شما نیز از قدرت مانور بالاتری برای مشاهده حرکت و در تعقیب قرار دادن آن برخوردار خواهید بود.

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

قدرت افزایش فاصله کانونی در تمامی زمان ها

مبدل 1.4X را درگیر کنید و فاصله کانونی را به 560 میلی متر، f/5.6 افزایش دهید. در دوربین DX مانند دوربین فوق سریع D500، این زاویه دید معادل 840 میلی متر است.

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

حداکثر وضوح

از آنجایی که مبدل افزایش فاصله کانونی لنز در درون آن قرارگرفته است و یک وسیله جانبی و خارجی به شمار نمی آید، انتقال نور به سنسور را با افت بسیار کم انجام شده و در این شرایط تصاویر به دست آمده از بالاترین کیفیت برخوردار خواهند بود.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی دوربین نیکون در ایران