معرفی لنز Z 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR نیکون

نیکون لنز جدیدی را برای دوربین‌های آینه‌ای زی نیکون با فرمت APS-C (DX) به نام نیکور Z 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR معرفی کرده است. این لنز بزرگنمایی اولترا واید DX در سیستم زی نیکون است و نخستین لنز پاور زوم (PZ) نیکون پس از لنزهای PD سری Nikon 1 می‌باشد.

 

لنز Z 12-28mm f/3.5-5.6 ابتدا زمانی که نیکون آن را به نقشه برنامه لنز خود اضافه کرد، معرفی شد، اگرچه در آن زمان فقط طول کانونی آن مشخص بود. امروزه، نیکون جزئیات کاملتری از جدیدترین لنز خود اعمال کرده است، از جمله اطلاعات مربوط به عرضه و قیمت.

تعمیرگاه مرکزی دوربین در تعمیر لنزهای نیکون از قطعات اورجینالی که مستقیماً از کمپانی نیکون تحویل می‌گیرد استفاده می‌کند و به همین دلیل با اطمینان از قطعه‌ی به کاربرده شده، آن را تا 90 روز گارانتی کتبی می‌کند.

لنز زوم 2.3x به معادل لنز 18-42 میلی‌متر بر روی یک دوربین فول فریم است، که این امر آن را مناسب برای عکاسی مناظر طبیعی، سلفی گروهی، ولاگینگ، سفر و عکاسی شی‌های ثابت می‌سازد. به عنوان مثال، یک تولید کننده محتوا می‌تواند از این لنز برای فیلم‌های سلفی و عکس‌های محصول استفاده کند.

 

لنز 12-28 میلی‌متر تنها 205 گرم (7.3 اونس) وزن دارد و به طول 63.5 میلی‌متر (2.5 اینچ) است. این لنز کوچک و سبک دارای رشته فیلتر 67 میلی‌متری است. این لنز شامل یک حلقه زوم قدرتی و یک حلقه کنترل قابل تنظیم است. عملکرد زوم قدرتی از طریق یک درایو خطی ارائه می‌شود که زوم اپتیکالی نرم را تضمین می‌کند.

 

کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از دکمه‌های تابع سفارشی روی دوربین، یک رایانه متصل شده یا از برنامه موبایلی Nikon SnapBridge، زوم لنز را کنترل کنند. نرخ زوم را می‌توان در 11 تنظیم سرعت، از 0.55 تا 36 ثانیه، سفارشی کرد.

همیشه بعد از «بیمه» کردن تجهیزات نیکون خود ، به سراغ عکاسی‌های خبری ریسک پذیر بروید...

این لنز از موتور STM نیکون برخوردار است که عملکرد سریع و دقیقی در فوکوس خودکار را ارائه می‌دهد. لنز قادر است تا حداقل فاصله 0.19 متر (0.62 فوت) را فوکوس نماید که منجر به بزرگنمایی 0.21x نسبتاً خوب می‌شود. این لنز لنز ماکرو نیست، اما برای سلفی‌ها به اندازه کافی نزدیک فوکوس می‌شود.

 

 

اپتیکالی، این لنز شامل دوازده عنصر در یازده گروه است، که شامل یک عنصر پراشی نازل (ED) و یک عنصر لنز بیضی است.

"نیکون متعهد است که خالقان محتوا را با ابزارهایی که برای ایجاد ویدیوها و عکس‌هایی با کیفیت عالی نیاز دارند، مجهز کند، و ما بسیار هیجان‌زده از این افزودنی جدید به سیستم رو به رشد دوربین‌ها و لنزهایی که به صورت متمرکز بر خالقان محتوا است، هستیم. برای ولاگینگ یا فقط برای داشتن یک لنز سوپر سبک و قیمت مناسب با زاویه دید گسترده برای مناظر طبیعی یا عکاسی خیابانی، لنز نیکور Z 12-28 مورد انتظار شما است."، می‌گوید جی وناتر، معاون اجرایی، نیکون اینک.

لنز Nikon Nikkor Z DX 12-28mm f/3.5-5.6 PZ VR در ماه آینده با قیمت 359.99 دلار قابل تهیه خواهد بود.