رونمایی لنز Nikon’s 24mm f/1.7 مخصوص مانتAPS-C Z

این مقاله توسط نمایندگی نیکون در ایران تهیه و تدوین شده است ،

این نمایندگی انحصاراً طی یک گواهینامه‌ی کتبی

به شرکت ایده‌آل دوربین اعطا گردیده است.

 

نیکون 24 میلیمتری f/1.7 برای APS-C Z-Mount از نقطه‌ی حداکثر روشنایی بزرگ برخوردار است و بوکه قوی را به فرمت DX می‌آورد. این لنز با قیمت 280 دلار برای دوربین‌های APS-C Z-Mount ارائه شده است.

24 میلیمتری f/1.7 نیکون، اولین لنز پرایم برای APS-C Z-Mount است و قابلیت ایجاد پس‌زمینه‌های محو و افزایش عملکرد در شرایط نوری کم را به خلق‌کنندگان ارائه می‌دهد.

نیکون می‌گوید: "کیفیت منطقه‌ی فاصلهٔ فوکوس خارجی، که به بوکه معروف است، در دیافراگم‌های حداکثر سریع منحصر به فرد است و به کاربران اجازه می‌دهد تا در عکاسی لایه‌نگاری و پرتره، موضوعات خود را به طور چشم‌گیری بیشتر به تمرکز بگذارند. 24 میلیمتری f/1.7 جدید همچنین امکان عکاسی با رزولوشن بالا و فیلمبرداری با کیفیت در شرایط نوری کم را با اجازه‌ی بیشتر نور ورودی به لنز فراهم می‌کند."

 

تعمیرات لنز و دوربین نیکون ، با توجه به قرارداد این کمپانی با ایده‌آل دوربین، در سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین انجام می‌شود. انجام مراحل تنظیمات نهایی و اجاستمنت لنز و دوربین ، پس از تعمیرات با تجهیزاتی که نیکون به این نمایندگی اعطا نموده است ، موجب ارتقاء کیفیت تعمیرات است.

 

این لنز کوچک است و اندازه‌های آن 2.8 در 1.6 اینچ و وزن آن 135 گرم است. نیکون می‌گوید که طول کانونی 24 میلیمتر به دلیل چند‌منظوره بودن آن انتخاب شده است: شرکت می‌گوید که این طول کانونی برای انواع مختلفی از صحنه‌ها ایده‌آل است، از جمله عکس‌های رومیزی، پرتره و مناظر طبیعی.

24 میلیمتری f/1.7 شامل نه عنصر تشکیل‌دهنده، که به هشت گروه ترتیب داده شده‌اند، است. این لنز دارای دیافراگم باز شونده با هفت تیغه است و محدودهٔ دیافراگمی آن از f/1.7 تا f/11 است. این لنز دارای فاصلهٔ کمینهٔ فوکوس 0.59 فوت (حدود هفت اینچ)، نسبت بزرگنمایی حداکثر 0.19x و زاویهٔ دید بزرگترین (در فرمت DX) 61 درجه است. فیلتر جلویی این لنز 46 میلیمتر است.

 

این لنز دارای گزینه‌های دستی و اتوفوکوس است (اما سوئیچی برای جابه‌جایی بین این حالت‌ها وجود ندارد، بنابراین باید از منوی دوربین تنظیم شود) و اتوفوکوس توسط موتور پله‌ای (STM) راه‌اندازی می‌شود. نیکون بیشتر به جزئیات واقعی موتور نمی‌پردازد، اما اشاره می‌کند که این موتور عملکرد اتوفوکوسی آرام و مناسب برای عکس‌ها و ویدئوها را فراهم می‌کند.

دلیل این که ایده‌آل دوربین به روی قطعات تعمیری خود 3 ماه گارانتی می‌دهد این است که این قطعات مستقیماً از کمپانی نیکون وارد شده است و به واسطه‌ی اورجینال بودنشان ، از کیفیت‌ آن‌ها ، اطمینان داریم.

در این زمینه، نیکون می‌گوید که لنز با در نظر گرفتن کاهش تنفس فوکوس طراحی شده است و لنز تمرکزی نرم و با تغییر کمتر در زاویهٔ دید را در فیلمبرداری امکان‌پذیر می‌کند، حتی زمانی که نقطهٔ فوکوس تغییر کند.

در زیر چندین تصویر نمونه از لنز که توسط نیکون ارائه شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

لنز Nikkor Z DX 24mm f/1.7 قرار است در میانهٔ ژوئن با قیمت 279.95 دلار در دسترس قرار بگیرد.