بررسی دوربین نیکون (Nikon) Z6 III

معرفی و بررسی دوربینNikon Z6 III

نیکون به طور رسمی دوربین جدید بدون آینه فول فریم Nikon Z6 III را معرفی کرد. Nikon Z6 III عملکرد و عملکرد برتر پرچمدار Nikon Z9 و Nikon Z8 را به ارث برده است. ویژگی های امضای جدیدی را معرفی می کند و دارای تعداد پیکسل های موثر 24.5 مگاپیکسل است.

این اولین دوربین بدون آینه فول فریم در جهان است که مجهز به سنسور CMOS نیمه انباشته شده و موتور پردازش تصویر EXPEED 7 است که در Z9 و Z8 استفاده می شود. این ترکیب توانایی Z6 III را برای ثبت سوژه های متحرک افزایش می دهد و عملکردهای ضبط ویدیو مورد نیاز برای رعایت استانداردهای حرفه ای تولید ویدیو را فراهم می کند. علاوه بر این، Z6 III عملکرد پیشرفته ای را با منظره یاب الکترونیکی روشن تر و با وضوح بالاتر و طیف رنگی گسترده تری نسبت به مدل های پرچمدار ارائه می دهد.

از اواخر ژوئن با قیمت 2500 دلار در دسترس خواهد بود. این یک افزایش 500 دلاری نسبت به مدل های قبلی Z6 است، اما آن را با امثال EOS R6 II کانن و a7 IV سونی که مستقیما با آنها رقابت می کند، مطابقت می دهد.

ویژگی های کلیدی Nikon Z6 III:

•           سنسور CMOS 24.5 مگاپیکسلی جزئی انباشته شده

•           پردازشگر تصویر EXPEED 7

•           6K 60p N-RAW ، 6K 30p ProRes RAW

•           با    4K  با 120p  ، ویدیوی حرکت آهسته Full HD  با کیفیت240p  

•           تصویربرداری JPEG تا 20 فریم در ثانیه Raw، 60 فریم در ثانیه

•           بدون خاموشی ، 5760 هزار نقطه EVF

•           493 نقطه ای، تشخیص سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی

•           3.2″ 4 محور کج صفحه نمایش لمسی LCD

•           اسلات های کارت حافظه CFx نوع B و SD

•           اتصال مستقیم دوربین به ابر

نیکون Z6III به طرز چشمگیری همه کاره، توانمند و قدرتمند این دوربین انتظارات فراتر رفته و معیار جدیدی را برای کلاس خود تعیین می کند

امروز نیکون Z6III را معرفی کرد، یک دوربین بدون آینه فول فریم 24.5 مگاپیکسلی که در کلاس خود با مجموعه ای بی نظیر از ویژگی های قدرتمند قرار دارد که عملکرد استثنایی را هم برای عکاسان و هم برای فیلمسازان به ارمغان می‌آورد. Z6III اولین دوربین جهان با حسگر CMOS است که بازخوانی فوق العاده سریعی را ارائه می دهد که سرعت های فوق العاده و نرخ فریم بالا را در هر دو حالت عکس و ویدیو باز می کند. از دیگر مزایای آن می توان به تجربه منظره یاب واقعا فراگیر با درخشان ترین EVF در بین دوربین های بدون آینه،1 و طیف گسترده ای از ویژگی های سطح حرفه ای به ارث رسیده از دوربین های پرچمدار تحسین شده Z8 و Z9 نیکون اشاره کرد.

ترکیبی از طراحی حسگر جدید و منحصر به فرد Z6III و موتور پردازش تصویر EXPEED 7 منجر به افزایش تقریبا 3.5 برابری سرعت بازخوانی در مقایسه با نسل قبلی Z6II می شود. این عملکرد بهبود یافته را در سراسر صفحه باز می کند و مزایایی مانند ویدیوی N-RAW داخلی 6K و ProRes RAW، ویدیوی Full HD تا 240p و عکسبرداری مداوم سریع از عکس های ثابت تا 120 فریم در ثانیه را با Pre-Release Capture امکان پذیر می کند. با این حال، عملکرد باورنکردنی دوربین بسیار فراتر از نرخ فریم است. Z6III دارای یک سیستم AF بسیار سریع است که از Z8 و Z9 به ارث رسیده است که شامل تشخیص بسیار پیشرفته چند سوژه با سرعت و دقت مورد نیاز برای حداکثر اطمینان است.

نائوکی اونوزاتو ، رئیس و مدیر عامل شرکت نیکون گفت: "ارائه دوربینی با این سطح از عملکرد ، قابلیت اطمینان و قیمت جذاب یک فرمول برنده برای انواع کاربرانی است که به دوربینی نیاز دارند که به آنها کمک می کند در هر شغل یا تلاش خلاقانه ای برتری داشته باشند." Z6III بسیار بیشتر از یک به روزرسانی نسلی است - این یک جهش بزرگ به جلو است که مفهوم کاملا جدیدی از اینکه یک دوربین میان رده باید باشد ایجاد می کند قادر است."

 

عملکرد بهتر با ویژگی های بی نظیر Nikon Z6 III

•           اولین سنسور نیمه انباشته در جهان: Z6III اولین دوربین بدون آینه است که از این معماری حسگر جدید استفاده می کند که دارای چندین مدار پردازش با سرعت بالا است که در لایه های بالا و پایین ناحیه تصویربرداری سنسور روی هم چیده شده اند. بازخوانی با سرعت بالا که توسط این حسگر جدید در ترکیب با همان موتور پردازش EXPEED 7 مانند Z8 و Z9 امکان پذیر شده است، طیف وسیعی از ویژگی های قدرتمند را امکان پذیر می کند.

•           فوکوس خودکار ارتقا یافته: AF سریع و دقیق است و 20 درصد سریعتر از Z6II کار می کند.  در نور چالش برانگیز، برد تشخیص فوکوس خودکار به یک EV 2 باورنکردنی افزایش2 حتی نسبت به دوربین های سطح پرچمدار نیز برتر است. این حساسیت افزایش یافته تمرکز در موقعیت های تاریک مانند ورزش های شبانه یا پذیرایی از رویداد را آسان تر می کند.

•           تشخیص سوژه پیشرفته: Z6III از فناوری پیشرفته تشخیص سوژه Z8 و Z9 استفاده می کند تا به طور خودکار نه نوع سوژه از جمله افراد، حیوانات و وسایل نقلیه مختلف را شناسایی کند. کاربران می توانند با حالت های پیشرفته AF از جمله ردیابی سه بعدی، فوکوس خودکار ناحیه خودکار، AF ناحیه عریض و AF ناحیه پویا روی این سوژه ها قفل شوند. الگوهای AF با ناحیه عریض سفارشی امکان تشخیص و ردیابی سوژه ها را در یک منطقه تعیین شده سفارشی فراهم می کند.

•           ضبط قبل از انتشار تا 120 فریم در ثانیه: این ویژگی قدرتمند عکاسان را قادر می سازد تا عکس هایی را بگیرند که در غیر این صورت ممکن است از دست رفته باشند، مانند لحظه پرواز پرنده، برخورد صاعقه یا گل برنده بازی. با نیم فشار دکمه شاتر شروع به بافر کردن تصاویر3 می شود و هنگامی که شاتر تا انتها فشار داده می شود، Z6III تصاویری را که تا یک ثانیه قبل گرفته شده اند ذخیره می کند.

•           Z6III قادر به ضبط فرمت های ویدیویی 12 بیتی 6K/60p N-RAW و 6K/30p ProRes RAW و همچنین فرمت های ویدیویی 10 بیتی 5.4K ProRes 422 و H.265 است. توانایی ضبط فیلم های ویدئویی با وضوح فوق العاده بالا به فیلمسازان این آزادی را می دهد که یک جدول زمانی 4K را با وضوح نهایی برش، برش، ردیابی و تثبیت کنند. علاوه بر این، فیلمسازان می توانند از حداکثر وضوح ویدیوی Z6III 6K برای ایجاد فیلم های ویدئویی 4K UHD/60p بیش از حد4 طراحی کارآمد اتلاف گرما Z6III امکان ضبط مداوم 4K UHD/60p را تا 125 دقیقه فراهم می‌کند.

•           درخشان ترین EVF در بین دوربین های بدون آینه: منظره یاب الکترونیکی 5,760 هزار نقطه Z6III با حداکثر 4,000 cd/m2 (نیت) درخشان ترین دوربین بدون آینه است که حتی در موقعیت های بسیار روشن در فضای باز دیدی واضح و دقیق ارائه می دهد و در عین حال خاموشی منظره یاب را به حداقل می رساند. علاوه بر روشنایی و وضوح بالا، EVF Z6III اولین دوربین بدون آینه است که از طیف رنگی معادل DCI-P3 پشتیبانی می کند1 که عکاسان و فیلمسازان را قادر می سازد تا نمایش واقعی تری از رنگ ها را ببینند.

•           آهسته پویا Full HD/240p: Z6III می تواند فیلم های اسلوموشن دراماتیک تا 10× با ضبط ویدیوی 10 بیتی Full HD/240p H.265 ضبط کند.

•           توانایی شگفت انگیز در نور کم- محدوده ISO اصلی Z6III از 100 تا 64,000 (51,200 در ویدئو) است و برای عکسبرداری در نور بسیار کم تا 204,800 قابل افزایش است. موتور پردازش تصویر EXPEED 7 Z6III امکان کاهش نویز مناسب را فراهم می کند و به طور موثر نویز دانه دانه را در نواحی صاف تصویر به حداقل می رساند و در عین حال جزئیات دقیق را در سوژه هایی مانند ساختمان ها حفظ می کند. این منجر به تصاویر واضح تر و واضح تر در محیط های کم نور می شود.

•           کاهش لرزش 8.0 توقف6: تثبیت کننده تصویر 5 محوره داخلی تا 8.0 استاپ کاهش لرزش را ارائه می دهد و به عکاسان و فیلمسازان این امکان را می دهد تا با اطمینان از حالت دستی عکس بگیرند. از آزادی خلاقانه سرعت شاتر آهسته تر لذت ببرید، در حالی که سوژه ها را واضح نگه دارید و از ایزوهای پایین تر استفاده می کنید. علاوه بر این، Z6III دارای Focus Point VR7 است که تثبیت کننده را در نقطه فوکوس فعال در اولویت قرار می دهد.

•           صفحه نمایش LCD با زاویه متنوع: صفحه نمایش لمسی LCD عقب 3.2 اینچی را می توان به عنوان صفحه نمایش جلو برای تولید ویدیو و ضبط خود و همچنین قاب بندی در زاویه پایین استفاده کرد.

•           حالت Pixel Shift با وضوح بالا: در حالت تغییر پیکسل، سنسور Z6III به طور ظریفی در 4، 8، 16 یا 32 نوردهی جابجا می شود تا رنگ و جزئیات با وضوح فوق العاده بالا تا تقریبا 96 مگاپیکسل افزایش یابد.

•           کیفیت ساخت سطح Z8: Z6III از آلیاژ منیزیم و مواد Sereebo® برای حداکثر دوام و وزن سبک ساخته شده است. Z6III با وزن تنها 1.67 پوند با باتری و کارت حافظه، در برابر گرد و غبار و رطوبت تا همان سطح Z8 مهر و موم شده است و برای کارکرد تا 14 درجه فارنهایت/-10 درجه سانتیگراد رتبه بندی شده است که آن را برای استفاده در محیط ها و شرایط مختلف مناسب می کند.

•           کنترل های تصویر رنگی انعطاف پذیر: Z6III از ویژگی جدید کنترل تصویر رنگی انعطاف پذیر در NX Studio پشتیبانی می کند. 9 دارندگان Z6III می توانند از ویژگی های قدرتمند Color Blender و Color Grading نرم افزار برای ایجاد تنظیمات از پیش تعیین شده سفارشی استفاده کنند که می توانند به عنوان کنترل تصویر سفارشی در دوربین آپلود شوند.

تصویربرداری ابری نیکون Nikon Z6 III

یک سرویس ابری رایگان جدید خواهد بود که اتصال و گزینه های خلاقانه را برای دارندگان Z6III گسترش می دهد. 11 کاربران می توانند مجموعه ای از دستور العمل های تصویربرداری انتخاب شده توسط نیکون و سازندگان منتخب را مرور کنند که تمام مواد لازم برای ایجاد تصاویر شگفت انگیز را فراهم می کند: تنظیمات دوربین پیشنهادی، بینش های الهام بخش به علاوه تنظیمات از پیش تعیین شده Cloud Picture Control که دارندگان Z6III می توانند مستقیما در دوربین خود دانلود کنند. علاوه بر این، هنگامی که Z6III از طریق Wi-Fi به Nikon Imaging Cloud متصل می شود، تصاویر ثابت گرفته شده با دوربین را می توان به طور خودکار در طیف وسیعی از سرویس های ذخیره سازی ابری محبوب از جمله NIKON IMAGE SPACE آپلود کرد و ذخیره سازی و اشتراک گذاری تصاویر را راحت تر کرد. علاوه بر این، دارندگان Z6III می توانند از Nikon Imaging Cloud استفاده کنند تا سیستم عامل دوربین خود را به طور خودکار از طریق Wi-Fi به روز نگه دارند و از نیاز به دانلود و نصب دستی از طریق کارت حافظه جلوگیری کنند.

باتری لیتیوم یون قابل شارژ، به کاربران امکان می دهد تقریبا 1.9× عکس های ثابت دیگر ضبط کنند و فیلمبرداری را گسترش دهند. 14 MB-N14 علاوه بر مقاومت در برابر گرد و غبار و قطره چکه مانند Z6III، می تواند در شرایط سرد 10- درجه سانتیگراد/14 درجه فارنهایت نیز استفاده شود و هنگام عکسبرداری برای مدت طولانی در شرایط سخت بسیار مفید است. علاوه بر این، MB-N14 یک بسته باتری پاور "Hot Swap" است که حتی زمانی که یکی از دو باتری خارج می شود، به تامین برق ادامه می دهد. یک کانکتور USB داخلی باتری های درج شده در MB-N14 را قادر می سازد حتی زمانی که MB-N14 به دوربین متصل نیست، شارژ شوند.

قیمت و در دسترس بودن Nikon Z6 III

جدید در اواخر ژوئن با قیمت خرده فروشی پیشنهادی 2,499.95 دلار* در پیکربندی فقط بدنه یا با لنز NIKKOR Z 24-70mm f/4 با قیمت 3,099.95 دلار در دسترس خواهد بود.* بسته باتری برقی MB-N14 تابستان امسال با قیمت خرده فروشی پیشنهادی 359.95 دلار در دسترس خواهد بود.* برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آخرین محصولات نیکون، از جمله مجموعه گسترده ای از لنزهای NIKKOR Z و کل خط دوربین های سری Z، لطفا  از سایت  Nikon-ideal.ir بازدید کنید

 جمع‌بندی

در نهایت، نیکون Z6 III یک دوربین بسیار قدرتمند و با ویژگی‌های ویژه است که هم برای عکاسان حرفه‌ای و هم برای فیلمسازان مناسب است. با ترکیب عملکرد عالی، قابلیت‌های ضبط ویدیو، و ویژگی‌های خلاقانه، Z6 III می‌تواند انتخابی عالی برای هر کسی باشد که به دنبال یک دوربین بدون آینه فول‌فریم با کیفیت بالا است. این دوربین نه تنها به عنوان یک ابزار حرفه‌ای، بلکه به عنوان یک همراه خلاق در پروژه‌های هنری و مستند، می‌تواند به خوبی عمل کند.