کمپانی نیکون تایید کرد که تولید دوربین‌های DSLR D5600 و D3500 متوقف شده است .

 

نمایندگی نیکون اعلام کرد که تولید دوربین‌های DSLR D3500 و D5600 به پایان رسیده است و گزارش های موجود در رابطه با پایان تولید این دوربین ها را تایید می کند .

نیکون می گوید که برای تمرکز تلاش های تحقیق و توسعه بر روی محصولات عکاسی پیشرفته برای حرفه ای ها و علاقه مندان و تمرکز بر مدل هایی با قابلیت های ویدیویی بهبودیافته، که این شرکت می گوید یک روند در بین عکاسان جوان است ، تولید هر دو دوربین DSLR  با سنسور مدل DX متوقف می شود.

نیکون در بیانیه ای به نمایندگی فروش دوربین نیکون اعلام نموده است ، «شاید از انتشارات اخیر Nikon Investor Relations دیده باشید که نیکون تلاش های خود را بر روی تولید دوربین ها و لنزهای متوسط تا سطح بالا متمرکز کرده است که هدف آن ارایه محصولات متنوع برای  عکاسان حرفه ای و علاقمند است.

ما همچنین در پاسخ به نیازهای سرگرمی‌های جوان بر تقویت محصولات سطح حرفه ای خود تمرکز می‌کنیم، و در این رابطه تولید محصولات با قدرت فیلمبرداری بهتر را  در اولویت قرار داده ایم . با در نظر گرفتن این استراتژی است که تولید هر دو دوربین D3500 و D5600 متوقف شده است.

انجام این حرکت از سوی نیکون آنقدرها هم غیرمنتظره نیست. در اواخر سال 2021، نیکون هر دو این دوربینها  را به عنوان "محصول قدیمی" معرفی کرد و نشان داد که عمر تولید آنها به زودی به پایان خواهد رسید. از آنجایی که محبوبیت دوربین‌های بدون آینه همچنان رو به افزایش است و خرید محصولات DSLR سطح مبتدی با استقبال کمتری رو به رو می شود و همچنین  با چالش‌های ناشی از کمبود تراشه‌های رایانه‌ای در سراسر جهان که تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی از جمله دوربین‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بسیاری از برندها تولید دوربین های سطح مبتدی را در خطوط خود کاهش داده اند . با بیان اینکه تلاش‌های تحقیق و توسعه نیکون در جاهای دیگر متمرکز شده است، این حرکت به طور موثر خطوط تولید D3-00 و D5-00 را از بین می‌برد.

دوربین سطح پایه Nikon D3500 در سال 2018 عرضه شد و از عمر باتری طولانی تر، چسبندگی بهتر برای نگه داشتن دوربین و طراحی سبک تر برخوردار بود . در همین حال، دوربین نیکون D5600 کمی قدیمی‌تر بود اما  اتصال بلوتوث و NFC را به خط دوربین ارائه کرد. هر دو این دوربین ها از سنسور تصویر 24.2 مگاپیکسلی DX CMOS استفاده کردند.

نیکون گفته است که در حالی که هیچ موجودی جدیدی برای هر دو مدل ارایه نخواهد شد، فروش دوربین‌ها تا زمانی که موجودی تمام نشود ادامه خواهد داشت. D3500 دارای قیمت خرده فروشی حدود 415 دلار است و D5600 با قیمت کمی بالاتر و 550 دلار است. با این حال، تعجب آور نخواهد بود که قیمت دوربین برای پاک کردن موجودی، به خصوص در فروشگاه های بزرگ، مقداری کاهش یابد.

نیکون همچنین تأیید کرد که این شرکت برنامه‌های ویرایش تصویر ViewNX و CaptureNX خود را با NXCapture Studio، یک برنامه جدید برای ویرایش عکس و پردازش تصویر، جایگزین خواهد کرد. از 30 ژوئن، این شرکت دیگر لینک های دانلود ViewNX 2، ViewNX-i، Capture NX 2 و Capture NX-D را ارائه نخواهد کرد. NX Capture Studio از سایت مرکز دانلود نیکون قابل دانلود است.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی دوربین نیکون در ایران