دوربین جدید نیکون Nikon Z5 معرفی شد

کمپانی نیکون جدید ترین محصول خود با نام دوربین Nikon Z5 را معرفی نمود. این محصول در واقع یک دوربین فول فریم سطح مبتدی با مانت Z است و در فناوری و ساخت آن بسیاری از ویژگی های مدل پیشرفته تر Z6 استفاده شده است . استابیلایزر داخلی بدنه , سیستم اتوفوکوس و فریم ریت این دوربین ؛ دقیقا برگرفته از سیستم های موجود در دوربین نیکون Z6 می باشند.

نمایندگی نیکون

در درون بدنه دوربین نیکون Nikon Z5 از یک سنسور 24 مگاپیکسلی FX-format CMOS بدون BSI به همراه پردازشگر Expeed 6 استفاده شده است . سیستم تثبیت تصویر ( استابیلایزر ) استفاده شده در این دوربین قادر به جبران لرزش دست به میزان 5 استاپ است.

در حالی که در ساخت بدنه Z6 از آلیاز منیزیم استفاده می شود اما دوربین نیکون Z5 از پالی کربنات برای ساخت قسمت پشت و کف بدنه استفاده شده است . این دوربین نیز از حالت مهر و موم بدنه در برابر نفوذ رطوبت و گرد و خاک برخوردار است و صفحه فوقانی آن کمی ساده به نظر می رسد و با برخورداری از یک دایل مود و صفحه نمایش تنظیمات شکل و شمایلی شبیه به دوربین های Z6,Z7 را ارایه می دهد .

نمایندگی نیکون

حجم بدنه Z5 دقیقا همسان با مدل Z6 است و وزن آن نیز در همان حد 675 گرم حفظ شده است .

ویزور الکترونیکی OLED  با کیفیت 69/3 میلیون نقطه به همراه صفحه ال سی دی 2/3 اینچی لمسی در این دوربین مشاهده می شوند و بر حلاف مدل های پیشرفته تر Z6/Z7 در این دوربین از دو درگاه کارت حافظه SD با قابلیت پشتیبانی از UHS-II ؛ استفاده می شود .

نمایندگی نیکون

باتری EN-EL15C دوربین نیکون Z5 قابلیت ثبت 470 عکس از طریق ال سی دی و 390 عکس با ویزور را در هر مرتبه از شارژ کامل به وجود می آورد . همچنین این دوربین قادر به استفاده از گریب MB-N10 نیز می باشد . شارژ مستقیم با  درگاه USB نیز برای آن در نظر گرفته شده است .

نمایندگی نیکون

در این دوربین ؛ ویژگی های فیلمبرداری کمتر مورد توجه واقع شده اند اما در هر صورت این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت 4K/30p با اعمال ضریب کراپ 1.7x است . فیلمبرداری فول اچ دی با استفاده از تمام سطح سنسور صورت می پذیرد . دوربین نیکون Z5 قادر به انجام فیلمبرداری سرعت بالا نیست اما درهر صورت هر دو سوکت هدفون و میکروفون برای این دوربین تعبیه شده اند .

نمایندگی نیکون

دوربین نیکون Nikon Z5 با قیمت 1399 دلار برای بدنه آن در بازار های جهانی ارایه می شود .

 

نمایندگی نیکون