نقد و بررسی اولیه دوربین نیکون Nikon Z7 II

 

دوربین نیکون Nikon Z7 II که به تازگی از سوی کمپانی نیکون معرفی شده است یک گونه به روز رسانی شده از مدل قدیمی تر دوربین نیکون Z7 است . در درون بدنه این دوربین از یک سنسور فول فریم 45.7MP BSI بکار رفته است و اکنون دراین دوربین از دو پردازنده پر قدرت برای پشتیبانی از عملکرد سنسور ؛ استفاده می شود .

نمایندگی دوربین نیکون

طراحی و شکل ظاهر بدنه خارجی این دوربین بدون تغییر باقی مانده است و استفاده از دو درگاه کارت حافظه موجب شده است تا توانایی بیشتری را در زمینه ذخیره عکس و فیلم و پشتیبان گیری از عکس ها و فیلم های ثبت شده با این دوربین بتواندر اختیار داشت .

نمایندگی دوربین نیکون

ویژگی های اصلی دوربین نیکون Nikon Z7 II عبارتند از

 

سنسور 45.7MP BSI با ایزو ISO 64

فیلمبرداری 4K/60p با استفاده از 93 درصد از سطح سنسور

استابیلایزر 5 محور داخل بدنه

سرعت عکاسی متوالی 10fps به همراه اتوفوکوس تک نقطه

قدرت فوکوس در شرایط کم نور تا -3EV به همراه لنز F2.0

دو درگاه کارت حافظه CFExpress / XQD card و UHS-II SD

قابلیت استفاده از باتری EN-EL15c

سازگاری با گریپ باتری MB-N11

 

دوربین نیکون Nikon Z7 II یک میرورلس فول فریم رزولوشن بالا است که کیفیت تصویر قابل ملاحظه ای را ارایه می دهد و در حال حاضر تنها میرورلس فول فریم موجود در سطح بازار است که نرخ ایزو داخلی ISO 64 را در پایین ترین حالت استفاده می کند .

نمایندگی دوربین نیکون

اتوفوکوس

در درون منو تنظمیات سریع i در دوربین نیکون Nikon Z7 II تعدادی از مودهای اتوفوکوس جدید قرار داده شده و  قابل استفاده می باشند . این مود ها در برگیرنده حالت تشخیص چشم/چهره بوده و در مود ناحیه اتوفوکوس 'Wide area AF' به جای 'Auto Area AF' قابل استفاده می باشند . وجود این حالت بدان معناست که در این دوربین می توان نقطه اتوفوکوس را بر روی چهره فرد قرار داده و از دوربین خواست تا به طور خاص چشم آن فرد را نیز در فوکوس کامل قرار دهد . این ویژگی به طور خاص در شرایط وجود چندین چهره در کادر دوربین ؛ اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند . مشابه همین حالت برای عکاسی از حیوانات نیز در دسترس میباشد .

 

پردازشگر جدید موجود در این دوربین به شما اجازه می دهد تا قدرت فوکوس در شرایط کم نور تا -3EV در زمان استفاده از یک لنز دارای F2 را در اختیار داشته باشید .

نمایندگی دوربین نیکون

فیلمبرداری

از نقطه نظر فیلمبرداری ؛ دوربین نیکون Nikon Z7 II یک دوربین کاملا به روز شده و توانمند به شمار می آید و اکنون این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری 4K/60p با ضریب کراپ 1.08x می باشد . همچنین خروجی ویدیو 10-bit N-Log یا فوتیج HDR (HLG) به رکوردر های سازگار با این دوربین نیز امکان پذیر گشته است و در صورت تمایل به استفاده از تمام سطح سنسور , خروجی ویدیو 1080p در دسترس است و در صورت تمایل به استفاده از کیفیت 4K ضریب کراپ ناحیه APS-C را باید  مورد پذیرش قرار دهید .

برای  این دوربین ؛ دو درگاه کارت حافظه در نظر گرفته شده است . یک درگاه کارت حافظه با پشتیبانی از CFExpress (Type B) و XQD و درگاه دوم دارای قابلیت پشتیبانی از SD - UHS-II می باشد .

 

سیستم کاهش لرزش داخل بدنه دوربین قادر به تثبیت تصویر تا 5 استاپ است و در زمان استفاده از لنز های سری F به همراه مبدل لنز F ، قادر به اعمال استابیلایزر 5 محور برای لنز های مجهز به VR و استابیلایزر 3 محور برای لنز های فاقد VR می باشد .

نمایندگی دوربین نیکون

بدنه و کلید های کنترل

زمانی که دو دوربین نیکون Z7 و Z7 II را در کنار  هم قرار میدهیم ؛ تفاوت آنها را به سختی می توان بیان نمود و تنها وجه تمایزی که در ظاهر بدنه این دو مدل به طور مشخص آشکار می شود ؛ بلند تر بودن درپوش قسمت کارت حافظه در دوربین Z7II است که این نیز به دلیل برخورداری این دوربین از دو درگاه کارت حافظه می باشد .

دوربین نیکون Nikon Z7 II حالت کاملا راحت و خوش دستی را در درون دست انسان ایجاد می کند و از این روی برای مدت زمان طولانی با آن می توان عکاسی نمود . صفحه ال سی دی لمسی این دوربین کاملا واکنش گرا است و تغییر تنظیمات یا جا به جا نمودن نقطه فوکوس با استفاده از آن به راحتی امکان پذیر می باشد .

جنس بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم است و همانند نیکون D850 در برابر شرایط اقلیمی مهر و موم شده است.ویزور الکترونیکی رزولوشن بالا با کیفیت 3/6 میلیون نقطه و بزرگنمایی 8x به همراه صفحه ال سی دی 3/2 اینچی با کیفیت 2/1 میلیون نقطه از قابلیت لمسی و حالت باز شوندگی برخوردار است .

 

نمایندگی دوربین نیکون