معرفی ویژگی های دوربین نیکون nIKON z50

 

اگر به دنبال یک دوربین کوچک و کم حجم هستید که برای کاربری های رزوانه شما مناسب باشد و در عین حال کیفیت قابل قبولی را در زمان عکاسی و فیلمبرداری به شما ارایه دهد ، دوربین نیکون Nikon Z50 احتمالا یکی از بهترین گزینه هایی است که به آن می توان فکر کرد . این دوربین کوچکترین و سبکترین دوربین میرورلس ( بدون آینه ) ساخت نیکون است و برای آن از یک سنسور DX استفاده شده است . این دوربین تصاویر ثابت رزولوشن بالا و فیلمبرداری 4K UHD با استفاده از تمامی سطح سنسور خود را ارایه می دهد .

نمایندگی نیکون - نمایندگی دوربین نیکون

فناوری بسیار پرقدرت داخل بدنه

در قلب این دوربین یک سنسور و پردازشگر پیشرفته قرار داده شده اند و آنرا به یک ابزار تصویر برداری بسیار پرقدرت مبدل نموده اند . سنسور 20.9 مگاپیکسلی این دوربین 15 برابر بزرگتر از حسگر قوی ترین تلفن های هوشمند است و طراحی کلی این سنسور برگرفته از فناوری موجود در سنسور دوربین های DSLR پیشرفته نیکون می باشد. همچنین پردازشگر بسیار پیشرفته EXPEED 6 در کنار یک حسگر سری Z به معنای آن است که این دوربین از قدرت عملکرد خارق العاده ای در محیط های کم نور برخوردار بوده و عملکرد سیستم اتوفوکوس ، شارپنس تصاویر و شفافیت آنها در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری در سطح نسبتا بالایی قرار دارند.

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

مناسب برای محتوا سازی

مجموعه امکانات و ویژگی هایی که در درون بدنه دوربین نیکون Z 50 قرار داده شده اند موجب می شوند تا این محصول ؛ یک گزینه مطرح برای کاربری های روزانه باشد و انواع مختلف مود های خودکار و نیمه خودکار موجود در این محصول آنرا به یک ابزار بسیار عالی برای تولید محتوا و ارایه آن بر بستر اینترنت مبدل نموده اند . قدرت تولید تصاویر با کادر مربع شکل ( برای ارایه تصویر در اینستاگرام ) و قدرت فیلمبرداری در حالت عمودی ( ایده‌آل برای استوری های اینستاگرامی ) این دوربین را به یک محصول ویژه مبدل می سازند. البته برای فیلمبرداری در حالت عمودی به نرم افزار های ویژه در زمان ادیت فیلم نیاز خواهید داشت .

سنسور 20.9 MP این دوربین قدرت و کیفیت بسیار قابل قبولی را به وجود می آورد . با استفاده از این سنسور به راحتی قادر خواهید بود تا در محیط های کم نور ، عکس و فیلم های مورد نظر خود را تولید کنید. در زمانی عکاسی و تصویر برداری از سوژه های دارای حرکت نیز از قدرت عمل قابل ملاحظه ای برخوردار می باشید.  اتوفوکوس با قابلیت تشخیص چشم سوژه در زمان عکاسی ، یک گزینه بسیار قابل توجه در عکاسی پرتره است و قابلیت تعقیب چشم سوژه در این سیستم دستیابی به تصاویر کاملا شارپ در سبکهای عکاسی پرتره را امکان پذیر نموده است .

دوربین نیکون Z50 در زمان فیلمبرداری از سیستم اتوفوکوس Phase Detection Autofocus (PDAF) استفاده می کند و با به کارگیری این ویژگی در طول زمان های فیلمبرداری هیچ نگرانی از بابت از فوکوس خارج شدن سوژه وجود نخواهد داشت . این سیستم دارای قدرت عملکرد بسیار سریع و دقیق است و شارپ بودن سوژه های دارای حرکت ، در زمان کار با آن تضمین شده است .

صفحه ال سی دی دوربین دارای قابلیت بازشونده به سمت پایین بدنه است و وقتی آنرا در مود سلفی قرار می دهید ، میتوانید تصویر خود در مقابل دوربین را روی صفحه ال سی دی آن مشاهده نمایید. مود سلفی در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری قابل استفاده می باشد .

همانند تلفن های هوشمند ،‌دوربین نیکون Z50  نیز به صورت لمسی قابل کنترل می باشد. تمامی تنظیمات دوربین از روی صفحه ال سی دی قابل دسترسی می باشند و با استفاده از این ویژگی سیستم فوکوس و شاتر دوربین را می توان هدایت نمود .

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

اتصال با تلفن های هوشمند

اگر به انتقال سریع تصاویر به شبکه های اجتماعی خود نیاز دارید ، دوربین نیکون Nikon Z50 این ویژگی را در اختیار شما قرار می دهد . با استفاده از برنامه Nikon SnapBridge به راحتی تصاویر دوربین را به تلفن هوشمند انتقال دهید و در شبکه های اجتماعی خود بارگذاری کنید .

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

پیش به سوی خلاقیت

در زمان کار با دوربین نیکون Z50  انواع گزینه های مختلفی را برای تصویر برداری خلاقانه در اختیار خواهید داشت . فیلمبرداری تایم لپس ، تهیه تصاویر اسلوموشن و حالت تصویر برداری کاملا بدون صدا از جمله ویژگی های جذاب در این دوربین می باشند.

این دوربین با برخورداری از بیش از 20 سبک تصویر مختلف و با دارا بودن 10 افکت ویژه گزینه های بسیار جذابی را به عکس ها و ویدیو های شما اضافه می کند. همچنین وجود تعداد زیادی از حالتهای از پیش تنظیم شده در درون این دوربین ، تصویر برداری در محیط  های مختلف را به آسانی امکان پذیر  می نمایند.

و البته بهترین قابلیت این دوربین را در ویزور الکترونیکی و صفحه ال سی دی آن باید دانست که به شما اجازه می دهد تا تصویر نهایی را در یک زمان واقعی از درون آنها مشاهده نمایید .

 

تهیه و تنظیم : ایده‌ال دوربین - نمایندگی دوربین نیکون