نیکون حالت فوکوس خطی را به سه لنز Z-mount خود از طریق به‌روزرسانی میان‌افزار اضافه می‌کند

 

نیکون به‌روزرسانی‌های سفت‌افزاری را برای سه لنز Z-mount خود منتشر کرده است که در میان همه قابلیت های  دیگر، قابلیت روشن نمودن حالت چرخش حلقه فوکوس خطی را اضافه می نماید. با استفاده از این ویژگی ، دستیابی به یک حالت فوکوس دقیق به وسیله ایجاد ارتباط مستقیم میان چرخش حلقه و فاصله فوکوس دهی ،‌صرف نظر از سرعت چرخاندن حلقه فوکوس ، به دست آورده می شود .

به روز رسانی فریمور به نسخه 1.10 برای لنز های Nikkor 50mm F1.2 S و Nikkor MC 105mm F2.8 VR S ، به روز رسانی به نسخه 1.20 برای لنز Nikkor 24–70mm F2.8 S حالت فوکوس خطی را به وضعیت پیش فرض بر روی این لنز ها تبدیل نموده و بعد از آن کاربر به راحتی می تواند از ویژگی فوکوس دقیق تر لنز خود استفاده نماید . تغییر حالت به وضعیت فوکوس غیر خطی با تغییر وضعیت گزینه [Focus ring rotation range] در زیر منو تنظیمات دوربین های سری Z کانن ، قابل انجام خواهد بود .

نمایندگی نیکون - نمایندگی دوربین نیکون

دستیابی به فوکوس خطی ؛ باعث غیر فعال شدن مود فوکوس با سیم در سیستم داخلی لنز می شود . حالت فوکوس سیم دار به لحاظ لگاریتمی وابسته به سرعت حرکت و چرخش حلقه فوکوس می باشد و فاصله سوژه تا لنز نیز به مقدار زیادی بر سرعت و کیفیت دستیابی به نقطه فوکوس تاثیر گذار می باشد. با کنترل نمودن وضعیت فوکوس به صورت خطی ،‌تکرار حالت فوکوس گیری با قرار دادن حلقه فوکوس در وضعیت های از پیش تعیین شده ، میسر می گردد و از این روی میزان چرخاندن و میزان فاصله فوکوس دهی ، تاثیری در به دست آوردن حالت فوکوس نخواهد داشت .

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

همچنین با استفاده از این فریمور ،‌تغییر نقش های فوکوس و کنترل مود های حلقه فوکوس با استفاده از منو تنظیمات [Custom Settings Menu] در دوربین های سری Z نیکون امکان پذیر می گردد .

بنا بر اعلام کمپانی نیکون ،‌این ویژگی ها به طور کامل در درون دوربین نیکون Z9 با فریمور version 2.00 به بعد وجود دارند و دوربین های فول فریم میرورلس Z6 II و Z7 II با استفاده از فریمور نسخه 1.40 و جدید تر ، به این ویژگی ها دست پیدا می کنند .

نمایندگی دوربین نیکون - نمایندگی نیکون

به روز رسانی فریمور دوربین به نسخه های جدید تر یکی از خدمات رایگان برای تمامی دوربین ها در تعمیرگاه مرکزی دوربین / ایده‌ال دوربین می باشد.