فناوری اتوفوکوس تشخیص چشم حیوانات در دوربین های نیکون

 

امروزه بسیاری از افراد علاقه دارند تا به عکاسی از حیوانات خانگی بپردازند و این یکی از زمینه های جدید در دنیای عکاسی به شمار می آید . عکاسی از حیوانات خانگی هرگز یک امر آسان نیست زیرا این حیوانات به طور معمول سوژه هایی پر تحرک می باشند که عکاسی از آنها نیازمند تخصص و برخورداری از مهارت های ویژه می باشد .

نمایندگی نیکون

دوربین های جدید و پیشرفته کمپانی نیکون امکانات خاص و جدیدی را ارایه می دهند که با استفاده از آنها ؛ عکاسی از حیوانات آسانتر شده و امکان پدید آوردن تصاویر با کیفیت را در اختیار عکاس قرار می دهند .

 

اتوفوکوس تشخیص چشم حیوانات (Animal Detection AF )

 

گزینه Eye Detection AF یکی از ویژگی هایی بسیار مفیدی بود که در قالب یک به روز رسانی نرم افزار در دوربین های نیکون Z6, Z7 در دسترس عکاسان قرار گرفت . این ویژگی به افراد اجازه می داد تا نقطه فوکوس را روی چشم سوژه قرار داده و به آسانی آنرا در قفل فوکوس قرار دهند.

نمایندگی نیکون

با استفاده از به روز رسانی نرم افزاری دوربین های فول فریم میرورلس نیکون به Firmware version 3.0 اتوفوکوس تشخیص چشم حیوانات (Animal Detection AF ) نیز در دسترس قرار گرفته است . زمانی که این گزینه مورد انتخاب قرار می گیرد ؛ دوربین به صورت مطمئن چشم حیوانات درون کادر تصویر را تشخیص داده و آنرا در قفل فوکوس قرار می دهد. این گزینه در زمان فیلمبرداری نیز قابل استفاده می باشد .

نمایندگی نیکون

هر دو گزینه Eye Detectionion AF ( برای چشم انسان ) و Animal Detection AF   ( برای چشم حیوانات ) در قالب منو تنظیمات Custom Settings Menu > a4 قابل دستیابی می باشند. برای استفاده از این امکانات ؛ در منو i دوربین را در وضعیت Auto-area AF قرار داده و هر یک از مود های AF-S یا AF-C را انتخاب نمایید .

 

در زمان عکاسی از حیواناتی که تحرک بسیار زیادی را از خود نمایش می دهند ؛ استفاده از حالت های عکاسی پر سرعت نیز مفیثد خواهد بود.

نمایندگی نیکون

عکاسی از حیوانات کوچک یا کم تحرک فرایندی ساده و آسان است اما در مواجهه با حیوانات پرتحرک ؛ گزینه Animal Detection AF یک ویژگی بسیار مهم و کاربردی خواهد بود .

نمایندگی نیکون

همچنین در زمانهایی که از انسان ها به همراه حیوانات خانگی آنها عکاسی می شود ؛ در صورت تمایل می توان از گزینه Auto-area AF Face/Eye Detection استفاده  نمود. در این شرایط اولویت دوربین با تشخیص چشم انسان ها خواهد بود و این حالت تضمین می کند که چشم انسان ها در فوکوس کامل قرار داشته باشد .

نمایندگی نیکون

هر یک از مالکان دوربین های نیکون Z6 یا Z7 با به روز رسانی نرم افزار داخلی دوربین به firmware version 3.0 گزینه Animal Detection AF را در اختیار خواهند داشت.

 

منبع : 

نمایندگی نیکون