ویژگی های ویزور الکترونیکی ( EVF ) در دوربین های نیکون

 

 

یکی از برترین ویژگی های دوربین های میرورلس ؛ برخورداری آنها از ویزور الکترونیکی است . ویزور الکترونیکی که به اختصار EVF نامیده می شود ؛ یک سیستم منحصر به فرد است که بر روی دوربین های بدون آینه به کاربر اجازه می دهد تا بسیاری از تنظیمات داخلی دوربین از قبیل نوردهی ؛ وایت بالانس ؛ کنترل تصویر را از درون ویزور کنترل نمایند.

نمایندگی نیکون - نمایندگی دوربین نیکون

در دوربین های میرورلس فول فریم نیکون ( سری Z ) ویزور الکترونیکی یک نمای کاملا شفاف و پرنور از سوژه مورد عکاسی را فراهم می آورد. همچنین این ویزور با کمترین تاخیر و بدون هرگونه افت جزئیات در قسمت های مختلف تصویر ؛ به کاربر اجازه می دهد تا در محیط های به شدت پرنور که امکان استفاده از صفحه ال سی دی وجود ندارد ؛ تصویر واضح و روشنی از صحنه ؛ سوژه و تنظیمات دوربین در اختیار داشته باشد .

ویزور الکترونیکی دوربین های نیکون سری Z با کیفیت 3.6M-dot Quad-VGA پوشش 100 درصدی از کل کادر تصویر در زاویه دید 37 درجه را ارایه می دهد .

همچنین , ویزور الکترونیکی سری Z  علاوه بر فناوری پردازش تصویر و ارایه تمامی حالت های اپتیکال ؛ کاهش اعوجاج ؛ کمترین میزان خطای دید ؛ و حفظ جزئیات تصویر حتی در زمان های طولانی عکاسی و تصویر برداری را ارایه می نماید .

نمایندگی نیکون - نمایندگی دوربین نیکون

علاوه بر این ؛ پوشش کوتینگ فلورین بر روی درگاه چشمی دوربین ایجاد حالت فلیر  ( بازتاب نور ) و یا چسبیدن قطرات مایع و چربی به سطح ویزور را تا کمترین حد ممکن کاهش می دهد .

تنظیم دقیق

گزینه “Apply settings to live view” در منو تنظیمات دوربین های نیکون سری Z عملکردی است که به دوربین اجازه می دهد تا حالت های رنگ ؛ کنتراست و روشنایی را به صورت همسان برای ویزور و ال سی دی تنظیم نماید .

انتخاب حالت OFF برای این تنظیمات به معنای آن است که تصویر مشاهده شده در درون ویزور ؛ از حالتی شبیه به ویزور اپتیکال برخوردار خواهد بود و از این روی مجموعه سیستم دوربین ؛ عملکردی شبیه به دوربین های DSLR را ارایه می دهد .

نمایندگی نیکون - نمایندگی دوربین نیکون

برای دسترس سریع و آسان به مجموعه امکانات موجود در درون منو i این دکمه را روی بدنه دوربین فشار دهید و همزمان با نگاه کردن از درون ویزور الکترونیکی دوربین برای تغییر تنظیمات دایل اصلی دوربین خود را بچرخانید .

 

نمایندگی نیکون

نمایندگی دوربین نیکون