نقد و بررسی دوربین نیکون Nikon D3500

نقد و بررسی دوربین نیکون Nikon D3500

دوربین نیکون Nikon D3500 یک دوربین DSLR با سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C CMOS است و در مقایسه با مدل قدیمی تر نیکون D3400 یک دوربین ارزانتر ، سبکتر و با طول عمر باتری بالاتر می باشد. این دوربین برای کسانی طراحی شده است که قصد ورود به دنیای عکاسی را دارند  و با برخورداری از حالت های راهنما ؛ امکان یادگیری عکاسی را به آسانی فراهم می آورد.

نمایندگی دوربین نیکون

ویژگی های اصلی دوربین نیکون Nikon D3500 عبارتند از :

سنسور 24 megapixel APS-C CMOS

پردازشگر EXPEED 4

دامنه حساسیت ایزو 100-25600

سیستم اتوفوکوس 11 نقطه ای از ویزور

سرعت عکاسی متوالی 5 فریم بر ثانیه

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 'Full HD' 1080/60p

انتقال تصاویر با استفاده از بلوتوث

صفحه ال سی دی ثابت با کیفیت 921 هزار نقطه

طول عمر باتری برای 1550 شات

نمایندگی دوربین نیکون

ویژگی های جدید

دوربین نیکون D3500 یک دوربین DSLR با بدنه ای کاملا کوچک و کم حجم است و زمانی که آنرا از گردن خود آویزان می کنید ؛ هرگز وزن دوربین را احساس نخواهید کرد و با وجود وزن سبک و بدنه کوچک آن اما هنوز هم تعداد زیادی از کلید های کنترل کننده بر روی بدنه آن در دسترس قرار دارند. برخلاف مدل قدیمی تر Nikon D3400 بسیاری از دکمه های کنترل کننده به قسمت سمت راست از پشت بدنه دوربین انتقال داده شده اند و در این حالت شرایط آسانتری را برای کار با دوربین به وجود می آورند.

این دوربین دارای طول عمر باتری برای ثبت 1550 شات عکس در هر مرتبه از شارژ کامل باتری می باشد. اما بزرگترین تغییر به وجود آمده برای آن قرار دادن حالت Guide Mode بر روی دایل مود دوربین است که امکان عکاسی از صحنه هاو سوژه های مختلف برای عکاسان مبتدی را به آسانی در دسترس قرار می دهد .

نمایندگی دوربین نیکون

نکات قابل توجه

دوربین نیکون D3500 یک دوربین کوچک با بدنه ای سبک و کم حجم است اما اگر شما تجربه کار با دوربین های حرفه ای تر را داشته باشید ؛ این دوربین در دستان شما شبیه به یک اسباب بازی خواهد بود. وزن سبک و حجم کم عواملی هستند که استفاده از آن برای زمان های طولانی را لذتبخش می نماید اما در هر صورت همانند تمامی دوربین های ارزان قیمت دیگر ؛ این دوربین از استحکام کافی برخوردار نیست و شکننده به نظر می رسد.

سیستم منو و تنظیمات داخلی این دوربین از قابلیت کاربری نسبتا آسانی برخوردار می باشند اما در هر صورت شکل قرار گیری منو ها و دکمه های کنترل کننده آن کمی سردر گم کننده به نظر می رسند .

نمایندگی دوربین نیکون

به طور خاص تنظیم حالت ایزو با این دوربین کمی مشکل است زیرا هیچ دکمه مخصوصی برای تنظیمات ایزو در نظر گرفته نشده است و برای تنظیم آن به منو های داخلی دوربین باید مراجعه نمود.

یکی دیگر از ویژگی های این دوربین طراحی سیستم اتوفوکوس آن می باشد. این دوربین تنها 11 نقطه اتوفوکوس دارد که تمامی آنها تقریبا در مرکز کادر تصویر قرار داده شده اند . این سیستم کمی قدیمی به نظر می رسد و در محیط  های کم نور و در شرایط عکاسی در شب از توانایی چندانی برخوردار نمی باشد.

نمایندگی دوربین نیکون

اتوفوکوس تشخیص چهره ؛ تنها در زمان عکاسی با نمای زنده در اختیار قرار دارد و برای استفاده از آن حتما به وجود نور کافی و کامل نیاز خواهید داشت. صفحه ال سی دی این دوربین فاقد عملکرد لمسی است و با رزولوشن 921 هزار نقطه جزئیات نسبتا مطلوبی را از تصاویر داخلی دوربین در اختیار شما قرار می دهد .

نمایندگی دوربین نیکون

در زمان استفاده از مقدار ایزو پایین ؛ کیفیت تصاویر Nikon D3500 در حد مطلوبی قرار دارند و تا زمان ارتقا به ایزو ISO 6400 هنوزر هم تصاویر با کیفیتی را می توان به دست آورد . در زمان عکاسی با ایزو Iso 12800 مقداری نویز بر روی تصاویر به صورت مشهود وجود خواهد داشت .

این دوربین فاقدر قدرت اتصال با وای فای است و برای انتقال تصاویر آن به دستگاه های هوشمند از اتصال بلوتوث باید استفاده نمود که البته سرعت انتقال پایین تری را به وجود می آورد .

این دوربین تنها قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت فول اچ دی در  1080/60p می باشد که در مقایسه با کیفیت 4K در سایر دوربینهای پیشرفته ؛ کمی قدیمی به نظر می رسد.

منبع :

نمایندگی دوربین نیکون