تنظیمات دو درگاه کارت حافظه در دوربین های نیکون سری Z

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا دوربین هایی مانند Nikon Z 5 بدون آینه دارای دو جای کارت حافظه هستند؟

نمایندگی دوربین نیکون

در سال های اخیر ، دوربین هایی که دارای دو درگاه قرارگیری کارت حافظه هستند به میزان زیادی  محبوب شده اند و این امر بدان دلیل است که عکاسان حرفه ای همیشه تمایل دارند تا علاوه بر نسخه اصلی از فایل های عکاسی خود ؛ به یک نسخه پشتیبان نیز دسترسی داشته باشند .  اما در زمان استفاده از دوربین های نیکون و در همه شرایط نیازی نیست که از هر دو اسلات کارت حافظه استفاده کنید ، و برای استفاده از این امکان ویژه در دوربین های حرفه ای نیکون ( به خصوص دوربین های فول فریم میرورلس سری Z ) چهار حالت برای انجام تنظیمات قرار داده شده اند .

چهار گزینه مختلف  تنظیکات دو درگاه کارت حافظه در دوربین های نیکون عبارتند از

Overflow ؛ RAW + JPG ؛ Backup ؛ Photos/Video

 

Overflow

این تنظیمات پیش فرض روی دوربین است. وقتی دو کارت حافظه SD در دوربین خود  دارید و کارت رسانه اصلی شما پر می شود ، دوربین به طور خودکار به دخیره سازی فایل ها در کارت حافظه دوم می پردازد .هنگام فیلمبرداری در زمان های طولانی ؛ کارت حافظه دوربین شما به سرعت پر می شود و از این روی در اختیار داشتن کارت حافظه دوم به صورت آماده در داخل دوربین ؛ یک امتیاز ویژه محسوب می گردد .

Backup (پشتیبان گیری )

زمانی که درگاه کارت حافظه دوم را روی وضعیت پشتیبان تنظیم می کنید ، دوربین هر یک ازعکس های موجود در کارت حافظه اول را کپی می کند و یک نسخه پشتیبان در هر کارت حافظه ذخیره می کند. بسیاری از عکاسان مراسم عروسی و مهمانی این قابلیت را می طلبند زیرا در صورت خرابی کارت حافظه اصلی آنها یک نسخه پشتیبان ایمن در دسترس قرار دارد. فقط توجه داشته باشید ، این ویژگی فقط برای عکسها اعمال می شود و فیلم های ضبط شده با دوربین را در بر نمیگیرد .

RAW + JPG

گزینه سوم RAW + JPG نام دارد. با این کار پرونده های RAW یا NEF روی کارت حافظه اصلی و نسخه های JPG در کارت حافظه دوم ضبط می شود. شما می توانید کیفیت فایل RAW و JPG را که می خواهید دوربین ضبط کند تغییر دهید.

 

عکس / فیلم

گزینه چهارم و نهایی برای کاربران چندرسانه ای مفید است که به اندازه تصاویر برای تولید فیلم نیز وقت می گذرانند. در منوی فیلمبرداری دوربین های نیکون، می توانید تعیین کنید که از کدام درگاه کارت حافظه برای ذخیره پرونده های فیلم استفاده شود. این مورد زمانی مفید است که بخواهید تصاویر را روی کارت اصلی و فیلم ها را روی کارت حافظه دوم ذخیره کنید ، در این شرایط دوربین نیکون به شما امکان می دهد محتوای خود را در مرتب ترین شکل ممکن  نگه دارید.

 

با استفاده از امکانات ویژه ای که برای ذخیره سازی فایل ها در دوربین های میرورلس و DSLR  نیکون قرار داده شده اند ؛ شما به آسانی می توانید فایل های خود را دسته بندی نموده و در سریعترین زمان ممکن به یک نسخه امن و مطمئن از فایل های خود دسترسی داشته باشید . دوربین های حرفه ای نیکون امکان ذخیره سازی و پشتیبان گیری حرفه ای از فایل ها و تصاویر را در یک جالت امن و مطمئن فراهم می آورند .

 

تهیه و تنظیم : نمایندگی دوربین نیکون در ایران